Köp & leveransvillkor
ORDERBEKRÄFTELSE
När du slutfört ditt köp skickas en orderbekräftelse till din e-postadress du uppgav i kassan. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, priser, fakturerings- och leveransadress. Är något fel i beställningen bör du omedelbart kontakta oss på e-post. Ange vad som är fel och kom ihåg att uppge ordernumret.
PRISER
Priser i butiken anges i svenska kronor och inkluderar moms.
BETALNING
Vi erbjuder säker kortbetalning och accepterar Visa, Mastercard och Klarna.
FRAKT
All frakt 69kr. Fraktfritt vid köp över 299, allt skickas med DHL grön frakt.
LEVERANS
Vid leverans av varor använder vi oss av DHL. Du meddelas via sms, e-post eller brev när paketet finns att hämta vid närmaste ombud.
LEVERANSTID
Normal leveranstid inom Sverige är 2-5 arbetsdagar. Vid varma dagar på sommaren väntar vi med att skicka chokladen för att undvika att den smälter. Detta kan medföra något längre leveranstider.
LÄNDER
Vi kan tyvärr bara skicka inom Sverige.
VÄDER
Vår choklad är känslig för fukt och värme/kyla. Vi packar våra produkter så att de ska klara normala fraktförhållanden, men skickar därför ej vid extrema väderförhållanden såsom tex heta sommardagar.
ÅNGERRÄTT
Enligt Distansavtalslagen har du rätt att ångra ett köp inom 14 dagar. Dock gäller inte ångerrätten livsmedel och köp av choklad kan alltså inte ångras.
REKLAMATION
Om paketet har en yttre skada, anmäl det direkt på plats hos postombudet. Om en vara är defekt eller om vi har packat fel kontakta oss på butik@malmochokladfabrik.se och ange vad som är fel samt ordernummer så hjälper vi dig.
EJ UTHÄMTADE PAKET
Ej uthämtade paket returneras automatiskt till oss. För paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 300 Sek. Ej uthämtade paket räknas inte som hävning av ditt köp.
PERSONUPPGIFTER
De personuppgifter som du lämnar till oss i samband med köp hanteras i enlighet med GDPR. I samband med köp godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att vi skall kunna behandla din order och genomföra köpet samt att bidra med relevanta uppdateringar kring status på din order. Du har enligt GDPR rätt att få ut den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.